مراکز و واحدها
1400/9/25 پنجشنبه
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:
✔️ پیوند حوزه و دانشگاه موجب جهت گیری الهی تولید دانش است.

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز بین‌المللی قشم، حجت الاسلام والمسلمین رستمی بمناسبت وحدت حوزه و دانشگاه با حضور امام‌جمعه شهرستان قشم، رئیس دانشگاه پیام نور و علمای اهل سنت و تشیع جزیره که به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح در جزیره قشم گفت: پیوند حوزه و دانشگاه را موجب تولید دانش با جهت گیری الهی می‌شود تا در خدمت بشر قرار گیرد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله محمد مفتح تصریح کرد: ایشان رویه‌ای بین حوزه علمیه و دانشگاه بنیان کردند که سنگ بنای روابط این دو نهاد در انقلاب اسلامی بر اساس آن تعریف شد.

وی ادامه داد: اگر دو نهاد دانشگاه و حوزه علمیه نسبت به مردم و سرنوشت و نیاز آنها بی تفاوت باشند، آسیب‌های بیشتری به جامعه وارد می‌کنند. 

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: علم بدون جهت‌گیری الهی به اختراع بمب اتم و یا به تولید امراض برای تجارت دارو منجر می‌شود. همچنین این راه باید بدانیم حوزه علمیه بی‌تفاوت نیز جریانی کلیسایی می‌شود که برای دنیای دنیامداران عاملی بی‌خطر محسوب شود.

👤 حجه الاسلام رستمی ادامه داد: دانشگاه‌ها می‌توانند با تولید علم و پیشرفت‌های فناوری قدرت مقاومت کشور را در عرصه‌های مختلف و از جمله در برابر حملات احتمالی بیولوژیکی افزایش دهند.

در پایان حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با توجه به اهمیت جزیره قشم و تعدد دانشگاه‌ها در جزیره، خواستار راه اندازی دفتر نهاد رهبری در جزیره‌قشم شد و رئیس پیام‌نور مرکز بین‌الملل قشم را مامور پیگیری این مهم کردند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر