فرهنگی
1402/8/2 سه‌شنبه
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور:
شیوه آموزش دانشگاه پیام نور محتوا محور است/ سایر مراکز آموزش عالی ویژگی های این دانشگاه را ندارند

.

رئیس جامعه مدرسین با بیان اینکه مدیران دانشگاه پیام نور دغدغه محتوای مناسب برای پژوهش و تدریس دارند گفت: این امر بسیار خوب است ضمن اینکه شیوه آموزش در پیام نور هم محتوامحور است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع رئیس و معاونان دانشگاه پیام نور با اشاره به فعالیت مجموعه مراکز آموزش عالی در کشور اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص، می‌تواند اقتصاد کشور را سامان بخشد و فرهنگ ایرانی اسلامی را ارتقاء دهد.

وی افزود: اگر خروجی آموزش عالی ما، نیروهای متخصص و متعهد باشند، نگرانی‌مان بابت هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی دشمنان، کمتر خواهد شد زیرا می‌دانیم که قرارگاه‌های مستحکم و متخصص برای مقابله با جنگ شناختی و ادراکی، اقتصادی و فرهنگی دشمن داریم که نه تنها حالت تدافعی ندارند، بلکه در ساختاری مدون، به تبلیغ و ترویج گفتمان انقلاب اسلامی می‌پردازند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید انگیزه نیروی انسانی امروز مانند انگیزه و روحیه فرماندهان و رزمندگان در دوران جنگ باشد گفت: آن روحیه سبب شد از زمانی که سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند، به تولید موشک و انواع سلاح‌ها برای دفاع همه جانبه از خود برسیم.
وی ادامه داد: دشمنان روی امکانات مادی ما حساب و جنگ را شروع کرده بودند ولی نمی‌دانستند دوره جنگ اراده‌ها شروع شده و نیروی انسانی متعهد ما با اراده‌ای قوی بر اراده‌های ضعیف اما برخوردار از انواع امکانات دشمن غلبه خواهد کرد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان می‌فرمایند «اگر کسی باب معرفت به خدا را باز کرده و با او انس بگیرد، تکیه‌گاهی جز حضرت حق برای خود قائل نیست و این تکیه‌گاه به گونه‌ای بنیان‌های فکری و اعتقادی او را تقویت می‌کند که دیگر از هیچ قدرتی جز او ترس و وحشت نخواهد داشت».
وی تصریح کرد: اگر کسی ابواب رحمت الهی را دریافت کرده باشد، نمی‌تواند آسیب‌ها و کمبودهای جامعه را ببیند و به راحتی از کنار آن بگذرد، بلکه برای حل و رفع آنها تلاش می‌کند و همواره دنبال راهکار و برنامه‌ریزی خواهد بود.
حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: این دانشگاه نهالی است که امروز به ثمر نشسته و ویژگی‌هایی دارد که بقیه مراکز آموزش عالی کمتر از آن برخوردار هستند؛ در پیام نور، دانشجویان در محیط خانواده خودشان هستند و به طور ناگهانی، از خانواده دور نمی‌شوند.

امام جمعه قم گفت: ریاست دانشگاه پیام نور در این دوره آستین‌ها را بالا زده و پای کار است، در این بین مسئولان و مدیران بالادستی هم باید کاری کنند که مشکلات برطرف شود نه اینکه مدام دغدغه و احساس نا امنی به وجود بیاورند که آیا مراکز تعطیل خواهد شد یا نه و تکلیف اساتید و دانشجویان چه می‌شود؛ دغدغه مدیریت پیام نور باید این باشد که چه اساتیدی را برای تربیت و آموزش بهتر برگزینند و چه برنامه‌هایی برای دانشجویان تدارک ببینند، نه اینکه در فکر بود و نبود اصل دانشگاه باشند.
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در کنار دانشگاه پیام نور خواهیم بود عنوان کرد: ظرفیت‌های حوزه علمیه بالاست و مجلات و آثار علمی فراوانی توسط اساتید و طلاب تهیه می‌شود، البته بسیاری از آنها جزو اساتید دانشگاه‌ها هم هستند.

وی ادامه داد: از مقالات و آثار علمی در حوزه علوم انسانی و اسلامی و گفتمان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی استقبال کرده و در حوزه علمیه، نمرات قبولی به آنها اعطا می‌شود.
حسینی بوشهری با بیان اینکه مدیران دانشگاه پیام نور دغدغه محتوای مناسب برای پژوهش و تدریس دارند گفت: این امر بسیار خوب است ضمن اینکه شیوه آموزش در پیام نور هم محتوامحور است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: متون علمی و پژوهشی که به عنوان منابع درسی به دانشجویان ارائه می‌شود باید اطمینان‌بخش باشند چون اینگونه مطالب بعد از امتحان هم در ذهن دانشجویان باقی می‌مانند و سرمایه‌ای علمی و فنی برای آنها محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه کار جهادی در همه جا جواب می‌دهد گفت: درگیر شدن در بوروکراسی اداری اجتناب‌ناپذیر است ولی نباید خیلی درگیر آن شد، بنابراین باید ضمن حفظ شؤون اداری، به صورت جهادی وارد میدان شد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر