فرهنگی
1400/12/8 یکشنبه
به میزبانی داشگاه پیام نور و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر
با همکاری انجمن علمی عمران و نقشه برداری دانشگاه پیام نور و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر دومین دوره مسابقات کشوری مقررات ملی ساختمان برگزار می شود

.

دبیر علمی این مسابقه گفت: دومین دوره مسابقه کشوری مقررات ملی ساختمان در 15 اسفندماه سال جاری به صورت آنلاین برگزارخواهد شد.

دکتر نرگس مقدسی افزود:این دوره از مسابقات در پنج رشته نقشه برداری،مکانیک،عمران وبرق و معماری برگزار می شود و شرکت کنندگان از سراسر کشورمی توانند تا 10 اسفند درآن نام نویسی کنند.

وی در تشریح مقررات ملی ساختمان افزود:  مقررات ملی ساختمان، مجموعه‌ای از ضوابط فنی، اجرایی و حقوقی است که رعایت این ضوابط در تمام مراحل طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی اعم از تخریب، نوسازی، توسعهٔ بنا، تعمیر و نوسازی اساسی، تغییر کاربری و بهره‌برداری از ساختمان الزامی است؛ که به منظور تأمین ایمنی، بهره‌دهی مناسب، آسایش، بهداشت و صرفهٔ اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان بوشهر هدف از برگزاری این مسابقه را افزایش مشارکت و رقابت دانشجویان و فارغ¬التحصیلان مهندسی در فعالیت‌های علمی، جمعی و نهادینه ساختن این فعالیت‌ها و همچنین آشنایی بیشتر جامعه با ضرورت ضوابط مقررات ملی ساختمان دانست.

وی درخصوص تاریخچه این مسابقات گفت: در اولین دوره مسابقات مقررات ملی ساختمان که در سه گرایش عمران، معماری و نقشه برداری در سال 1399 برگزار شد 130 نفر از سراسر کشور حضور داشتند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر