فرهنگی
1400/4/8 سه‌شنبه
دعوت حجت الاسلام و المسلمین حسین کرتی خورگو از دانشجویان مزدوج جهت شرکت در مراسم ازدواج دانشجویی
بر اساس اعلام دفتر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ثبت نام ازدواج های دانشجویی هم تا پایان شهریورماه تمدید شد

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در پیام نور هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین حسین کرتی خورگو با اشاره به روایت «ما بنى بناء فى الاسلام احب الى الله عز و جل من التزویج» (وسائل الشیعه، ج 14، ص 3)  گفت : بى شک هیچ شالوده اى، مقدس تر از بناى رفیع ازدواج نیست تا آنجا که رسول خداصلى الله علیه وآله فرموده: «هیچ بنایى در اسلام محبوب تر از ازدواج، نزد خداوند بنا نشده است»: هر ملتى در دین و آیین خود به نوعى از آن بهره مند است. دین اسلام بیش از همه بر آن تأکید دارد و براى آن آثار و فواید مهمى یاد کرده است و فراموش نکنیم  ازدواج بزرگ ترین و مهم ترین حادثه زندگى انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کرتی خورگو گفت: خانواده ها در امر ازدواج و آگاهی بخشی به زوجین نقش بسزایی را دارند که از مهمترین آنها تسهیل امر ازدواج است. از همین رو با توجه به فراهم شدن زمینه ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها و آسان گرفتن امر ازدواج می توان به شکل گیری بنیان خانواده در دوران دانشجویی کمک کرد زیرا ازدواج های دانشجویی با آگاهی و شناخت همراه است که ماحصل آن نیز کاهش مخاطرات اجتماعی پس از ازدواج برای زوجین است.

وی گفت: هم اکنون بحث ازدواج دانشجویی به دلیل بیماری کرونا با یک سری تغییرات در حال اجرا است که با توجه به تدوین شیوه نامه های بهداشتی و حفظ سلامت زوج ها این برنامه نیز دچار تغییراتی در حوزه اجرا شده است.

مهمترین تغییر در بحث پذیرش زوج های دانشجو  در مشهد مقدس است که به دلیل شرایط کرونایی تعداد پذیرش محدود است و هر کاروان در حدود ۹۰ زوج را تحت پوشش خود قرار می دهد و تقریباً همکاران ما در ستاد ازدواج دانشجویی مشهد مقدس هر هفته دو کاروان ها را میزبانی می کنند. در بحث آموزش امسال آموزش مجازی علاوه بر آموزش های حضوری برای زوج های دانشجو تدارک دیده شده است  و اولویت پذیرش نیز با زوج های سال گذشته است که به دلیل بیماری کرونا از سفر جا ماندند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین کرتی خورگو گفت: بر اساس اعلام دفتر خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  ثبت نام ازدواج های دانشجویی هم تا پایان شهریورماه تمدید شد و زوج های دانشجو می توانند برای ثبت نام به آدرس اینترنتی ejdevaj.nahad.ir  مراجعه و یا باشماره تلفن 09176471755 تماس حاصل فرمایند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر