فرهنگی
1398/5/28 دوشنبه
برگزاری بخش آوایی بیست و سومین جشنواره استانی قرآن و عترت دانشگاه پیام نور
دانشجویان شرکت کننده در بخش شفاهی مسابقات قرآن و عترت دانشگاه پیام نور استان هرمزگان به رقابت پرداختند.

.

همزمان با برگزاری بیست و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشگاه های پیام نور، دانشجویان دانشگاه پیام نور استان هرمزگان نیز در بخش آوایی مرحله استانی به رقابت پرداختند.

دکتر محمد خیری، رئیس دانشگاه پیام‌ نور استان هرمزگان در حاشیه این دوره از مسابقات بیان کرد: به همت دانشگاه پیام‌ نور نخبگان این دانشگاه شناسایی‌ شده‌اند که طی برگزاری جشنواره‌ها، بسیاری از نخبگان معرفی و رسانه‌ای می‌شوند که این اتفاق مبارک باعث شناخت جامعه از ظرفیت ها و پتانسیل های دانشجویی دانشگاه خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان خط قرمز این دانشگاه هستند، افزود: باید امروز بستری فراهم شود که اگر برای نخبگان جاذبه نداریم دافعه نداشته باشیم؛ ما به واسطه وجود نخبگان حرف‌های بسیاری برای گفتن در دنیا داریم.

گفتنی است این مرحله ازمسابقات که با حضور 115 دانشجو در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء ، حفظ 10 جزء ، حفظ 5 جزء، قرائت تحقیق ،ترتیل ، دعا ، مناجات خوانی و اذان برگزار گردید.

شایان ذکر است در سال جاری دانشجویان در بخش های آوایی و معارفی بیست و سومین جشنواره قرآن وعترت دانشجویی شرکت کرده اند که منتخبین مرحله استانی در هفته اول مهرسال جاری به میزبانی استان کرمان به رقابت خواهند پرداخت.

 

نفرات برتر مسابقه نیز به ترتیب :

۱ _جاسم قاسمی نژاد رشته تحقیق از قشم

۲_ علی ملاحی کلاهی رشته حفظ کل از مرکز بندرعباس

۳_ حمزه نظری رشته ترتیل از بندرلنگه

۴_ محمد گپ رشته حفظ ۱۰ جزء از بندرلنگه

۵_ سیده کوثر اعلم کمالی رشته تحقیق میناب

۶_ آمنه رزمگه رشته ترتیل از بندرلنگه

۷_ راحیل محمدی رشته حفظ ۵جزء از بندرعباس

۸- فاطمه بشارتی پور رشته حفظ ۱۰جزء از بندرعباسمی باشند که هائز کسب مقام شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کرتی رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان هرمزگان ضمن خیر مقدم به دانشجویان شرکت کننده در جشنواره قرآن و عترت گفت: دهه ولایت را تبریک گفته و امیدوارم به وظیفه خودمان در قبال ترویج فرهنگ ولایت به خوبی عمل کنیم.

وی افزود: قرآن کتاب زندگی ما و راهنمای زندگی ماست و آثار معنوی قرآن همواره در زندگی ما جاری خواهد بود.

کرتی تصریح کرد: قرآن به زبانی ساده و شیوا راه و روش زندگی را بیان کرده است.سرتاسر قرآن نور استاگر در آیات آن تدبر شود این موارد را درک خواهیم کرد.

کرتی رییس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان هرمزگانبیان داشت: قرآن در همه موارد برای ما درس دارد، کلیات قوانین اسلامی در قرآن بیان شده است.

دکتر خیری نیز ضمن تبریک دهه ولایت بیان کرد: بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت به منظور رخنه کردن تفکر دینی و ولایی در بین دانشجویان در حال برگذاری است.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان بیان داشت: اگر قرآن را الگو قرار دهیم و از آن درس بگیریم مشکلات اقتصادی کمتری خواهیم داشت و فساد نیز در جوامع ما کمتر خواهد بود.

وی افزود: مباحث علمی قرآن بسیار فراتر از چیزی است که ما تصور می کنیم.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر