فرهنگی
1395/9/1 دوشنبه
سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان خبر داد: ارائه خدمات مشاوره رایگان برای دانشجویان

.

دکتر محسن دیانت سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان از ارائه خدمات مشاوره رایگان برای دانشجویان در سطح استان و برای سایر دانشگاهها  نیز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر محسن دیانت سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در نشست با کمیته های مشاوره دانشجویی با بیان اینکه در دانشجویان 45درصد شیوع اختلالات روانی وجود دارد  و این فاجعه ای بزرگ برای دانشگاه است گفت: باید با کمک مشاورین روانشناسی این امر مهم مرتفع گردد.

دکتر دیانت با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره رایگان  برای دانشجویان در مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: جلو افسردگی ها، مصرف مواد و خودکشی ها گرفته می شود و این خدمات شایانی برای دانشجویان خواهد بود.

 

وی افزود: در طول خدمتم با دانشجویانی سروکار داشتم که متاسفانه با اعتماد به نفس پایین و دچار  اختلالات روانی  بوده و اگر مشاورین دانشجویی به فریاد این دانشجویان نرسند آنان گرایش به خودکشی پیدا می نمایند.

دکتر دیانت تصریح کرد:نرخ خودکشی ارتباط بسیار زیادی فاصله میان انتقادات افراد و توانمندیهای آنها در رفع آن انتظارات و طرد شدن افراد توسط جامعه دارد .

وی جامعه امروزی را جامعه ای بی مهر و بی رحم دانست و افزود:متاسفانه فشارهای روحی و روانی و اقتصادی زیادی در بین دانشجویان و حتی اقشار مردم وجود دارد که  البته می توان با کمک مشاوره های دانشجویی این  فشارهای روحی و روانی را  کاهش داد.

 

سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با خطاب به مشاورین روانشناسی دانشگاه گفت: اگر به دنبال خدمت به مردم هستید با هر شرایط می توانید کارها را به پیش ببرید و بهینه سازی کنید.

 وی خدمت به مردم را نعمت بزرگی دانست  و افزود: اعتقاد من این است که با حس مسئولیت پذیری می توان کمبودهای مالی را برطرف نمود و خدمت کرد.

در ادامه دکتر مهدی ملاحی رئیس ادراه کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان اولویت کاری خود را  طرح سلامت روان، طرح پیشگیری از اعتیاد، طرح های مهارت های زندگی ، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانست و افزود: به دنبال کاهش آسیب های روانی در جامعه هدف هستیم.

 

وی افزود:بودجه ی مناسبی برای اجرای  این طرح ها در نظر گرفته ایم  و امیدواریم خدمات مناسب تری برای دانشجویان ارائه نمائیم.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر