اخبار آموزش الکترونیک
1399/11/6 دوشنبه
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:
نقش ویژه آموزش محیط زیست در تبدیل شهرنشین به شهروند مسئول/ لزوم مشارکت شهروندان در مسائل زیست محیطی

.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با عنوان اینکه آموزش محیط زیست می تواند باعث تغییر شهرنشینی به شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری شود،  گفت: رهاکردن پسماند درخیابان، استفاده از خودروهای فاقد معاینه فنی ، آلودگی صوتی ، مصرف نادرست آب و .. نشان دهنده عدم تفکر شهرنشینی و عدم بلوغ شهروندی است.

به گزارش روابط عمومی، شینا انصاری در دومین جشنواره و چهارمین همایش ملی محیط زیست که امروز به صورت آنلاین در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار شد، افزود: آموزش محیط زیست و آموزش محیط زیست شهری موضوعات زیرساختی ریشه ای است و طبق اصل پنجم قانون اساسی وظیفه مهم و اساسی افراد در جامعه ، حفظ محیط زیست است و بر این اساس لازمه تحقق سلامت پایدار محیط زیست این است که همه اقشار جامعه پای کار بیایند.

وی رکن اساسی نهادینه شدن باور حفاظت از محیط زیست را آموزش های محیط زیستی دانست و افزود: افزایش آگاهی های زیست محیطی در گرو آموزه های صحیح است.

وی با عنوان اینکه در شهرهای بزرگ با معضلات بسیار زیست محیطی مواجه هستیم، گفت: آنچه که امروز بیش از هر چیزی کشور به آن نیازمند است شهروند است. شهروندی به خودی خود و به صرف زندگی در شهر فراهم نمی شود و با مسئولیت پذیری همراه است.

وی همچنین اظهار داشت: از منظر بوم شناختی شهرهای پایدار زمانی شکل می گیرد که فرد نسبت به مکانی که در آن زندگی می کند، انگیزه و تعلق خاطر داشته و در اداره شهر مشارکت داشته باشد.

وی مشارکت در اداره شهر را منوط به تصمیمات نهادهای حاکمیتی دانست و بر لزوم ایجاد بسترهای لازم تاکید کرد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران  با عنوان اینکه خوشبختانه در شهر تهران بسترهای اجتماعی از طریق سرای محلات در مناطق 14 گانه فراهم شده افزود: بسترهای مناسبی برای مشارکت شهروندان در حوزه محیط زیست ایجاد شده است و در 352 محله تهران کانون های محیط زیستی فعال شده تا بتوانیم با رویکرد مدیریت شهری و محله محوری موضوعات محیط زیستی را در سطح محلات تهران نهادینه سازیم.
 

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر