اخبار آموزش الکترونیک
1399/10/13 شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور ابوموسی؛
حاج قاسم سلیمانی! سردار پاک سرزمینم، تو معنای انسانیتی در تمام اعصار تاریخ ایران!

.

 
 
 محمود عامری سیاهویی رییس دانشگاه پیام نور ابوموسی:
 
حاج قاسم سلیمانی که به عنوان سردار دلها معروف است، سردار بزرگی است که در راه رسیدن به آرمانی مقدس گام برداشت، وی در طول جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۴۱ ثارا... کرمان بود. او در طول جنگ، در راه حق گام برداشت و در طی این دوران نهایت تلاش و همت خود را تا حد شهادت به کار گرفت، او در معامله ی که با خدایش داشت به مقام بالای مجاهد فی سبیل ا... دست یافت.
پاداش این مجاهدت، نه تنها در دنیا بلکه در آخرت از آن این سردار رشید خواهد بود.
 
سردار شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی از وارستگان بود، وی زمینی نبود، گویی برای رسیدن به سرمنزل مقصود که همانا رضای خداست باید جان پاکش را نثار می کرد تا آسمانی شود.
 
سردار پاک ایران، آنچنان میثاقی مقدس با خدایش داشت که چون عاشقی وفادار به عنوان سرباز ولایی سالها عمر گرانقدرش را دور از خانه و کاشانه به سر برد تا در نهایت به معشوق رسید.
 
حاج قاسم علاوه بر رشادتهایش در دوران هشت ساله دفاع مقدس، در کارنامه درخشان دلاوری هایش می توان این موارد را نیز افزود؛ حضور موثر در عرصه برون مرزی، تقویت و ثبات حزب الله لبنان، تقویت نیروهای مقاومت فلسطین به ویژه در جنگ های سی و سه روزه، بیست و دو روزه، هشت روزه و شکل گیری و تقویت محور مقاومت بویژه در طی هشت سال گذشته، درگیری های سوریه و عراق.
 
برای سردار دلها فرقی نداشت، مسلمان شیعه باشد یا سنی، چنانکه به مردم مظلوم فلسطین که اکثریت آنها اهل تسنن هستند، کمک شایان کرد و حتی فراتر از آن، از یاری رساندن به مسیحیان ایزدی سوریه، نیز دریغ نورزید.
 
آری به درستی او سردار دلها بود و انسانیت معنای نام اوست.
 
همانطوریکه رهبر معظم انقلاب فرمودند: سردار دلها مومنی مخلص بود که پس از سالها مجاهدت، ریاضت، تحمل مشقت های فراوان در واقع به عالی ترین درجه و مرتبه از کمال رسید.
 
سردار شهید در شهادت همرزمش سردار مغنیه که بالگرد رژیم سفاک اسرائیل به شهادت رسید، سردار آرزوی همچنین شهادتی داشت که به آن دست یافت شهادت ات را تبریک می گوییم و تا ابد نام و یاد پرافتخارت بر صفحه ی سپید روزگار و تاریخ اندیشه ها با عزت و عظمت ابدی و سرمدی خواهد ماند.
 

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر