اخبار آموزش الکترونیک
1399/9/24 دوشنبه
مراسم روز دانشجو دانشگاه پیام نور مرکز بندرلنگه
پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت روز دانشجو

.

در نظام جمهوری اسلامی، دانشجو باید بارزتر از دیگر دانشجویان در هر جای دیگر دنیا، نقش داشته باشد. مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

دکتر عفت آدم زاده رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بندرلنگه در پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای، سالگرد حماسه 16 آذر را به جامعه علمی و دانشگاهی به ویژه دانشجویان عزیز تبریک گفت.

فرا رسیدن شانزدهم آذر ماه یادآور حماسه ضد استبدادی 16 آذر سال 1332 و حضور مقتدرانه دانشجویان استکبار ستیز در حماسه های ماندگار ایران اسلامی است. شهادت  دانشجویان مبارز  شهید مهدی شریعت رضوی،  شهید احمد قندچی و شهید مصطفی بزرگ نیا که خون خود را در راه استکبار ستیزی و سربلندی ایران عزیز نثار کردند، که با شهادت خود به جهانیان فهماندند؛ ایرانیان از هر قشری در برابر استعمار، استکبار و دخالت بیگانگان همچون سروی استواری ایستاده اند و برای استقلال کشور حاضر به نثار جان خود نیز کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 16 آذر و مقام شامخ دانشجو، این قشر فهیم جامعه که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، امید آینده و ذخیره حیاتی کشور است، را ارج نهاده و امید آن دارم كه جامعه دانشگاهی کشور و دانشجویان عزیز، به مدد ایمان و اندیشه، همواره در توسعه ی ایران اسلامی موفق بوده و با ياري خداوند منان در برداشتن گام های مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلاي نام ايران اسلامي در سطح جهان، کوشا و پویا باشند و  توفیقات روزافزون شما عزیزان را در همه امور فردی و اجتماعی به ویژه در عرصه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

مراسم روز دانشجو با حضور حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه و مسئولین دانشگاههای شهرستان بندرلنگه و تعددی از دانشجویان با همکاری بسیج دانشجویی شهرستان بندرلنگه برگزار گردید.

در این مراسم بعد از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سورد ملی، حاج آقا اسماعیل نیا بیان نموددانشجویان استکبار ستیز در سال1332 در اعتراض به سفر نیکسون، رئیس جمهور وقت امریکا که به ایران آمده بود تا زمینه ایجاد  کاپیتولاسیون که چیزی جز تحقیر ایران و ایرانیان به دنبال نداشت فراهم کند در دانشگاه به ضرب گلوله دژخیمان پهلوی به شهادت رسیدند و خون آنها به زمین ریخته شد.

حجت الاسلام اسماعیل نیا بیان داشت: انتظاری که از دانشگاه و دانشجویان می رود در تمام صحنه ها به صورت مطالبه گری و حق گویی حضور داشته باشند و دانشجو باید در مسیر تمدن سازی اسلام پیشگام باشد که لازم است فریاد عدالتخواهانه و حق طلبانه داشته باشد، شهید بهشتی فرمود دانشجو موذن است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود، دانشجو باید پیشگام باشد در اصلاح جامعه، عدالتخواهی، آرمان خواهی، ظلم ستیزی و تبعیض ستیزی که بنده در کنار شما خواهم بود برای مطالبه گری، برای حق خواهی و حق طلبی و تبعیض ستیزی و از شما دانشجویان میخواهم در این صحنه پیشگام باشید.

در پایان مراسم از دانشجویان ممتاز علمی و فعال فرهنگی توسط رئیس دانشگاه دکتر عفت آدم زاده تقدیر صورت گرفت.

پیرو مراسم گرامیداشت روز دانشجو، آیین غبارروبی گلزار شهدای گمنام شهرستان بندرلنگه با حضور رئیس دانشگاه و مسئول بسیج دانشجویی شهرستان بهمراه تعدادی از کارکنان و دانشجویان انجام گرفت.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر