اخبار
1402/5/25 چهارشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور در نشست کانون های استانی بسیج اساتید دانشگاه پیام نور:
دانشگاه پیام نور صرفاً یک دانشگاه مجازی نیست

.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: آموزش دانشگاه پیام‌نور، تنها آموزش مجازی نیست نوع نظام آموزشی پیام‌نور، نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی می باشد.

به گزارش روابط عمومی دکتر ابراهیم تقی‌زاده رئیس دانشگاه پیام نور در نشست کانون های استانی بسیج اساتید در واکنش به طرح ها و برنامه های مطرح شده برای دانشگاه گفت: دانشگاه پیام نور مخالف سامان دهی و آمایش در دانشگاه ها نیست ولی اعتقاد داریم که آمایش و تجمیع واحدهای دانشگاه را به خود دانشگاه واگذار کنند تا دانشگاه پیشنهاد خود را به شورای گسترش وزارت علوم ارائه کند.

وی به تبصره ۳ ماده ۹۵ قانون برنامه هفتم توسعه درباره دانشگاه اشاره کرد و گفت: در این برنامه پیشنهاد شده‌ که دانشگاه پیام‌نور محور آموزش مجازی و خودخوان قرار بگیرد در صورتی که نوع نظام آموزشی پیام‌نور، نظام آموزشی باز، از راه دور و ترکیبی است، یعنی اینکه در کنار شیوه‌های مجازی، حضور اساتید برای برخی از رشته‌ها در کلاس‌ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور اضافه کرد: نظام آموزش مجازی یک بار روانی متزلزلی برای دانشجویان ایجاد می‌کند کما اینکه هنوز که هنوز است، برخی از دستگاه‌ها فارغ‌التحصیلان مجازی را قبول ندارند و آنها را استخدام نمی‌کنند، به طوری که بعضی از کشورهای خارجی مدرک دانشجوی مجازی را قبول ندارند و معتقد هستند آموزش مجازی کیفیت آموزش را پایین می‌آورد و ما موافق این نیستیم که دانشگاه پیام نور فقط آموزش مجازی شود.
وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور آموزش‌های باز از راه دور و ترکیبی را دارد که می‌تواند در برخی از آموزش‌های خود از آموزش‌های مجازی در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کند.
تقی‌زاده تصریح کرد: می‌گویند دانشگاه پیام‌نور در مراکز استان‌ها به دانشگاه فرهنگیان و در مراکز غیر استان‌ها به دانشگاه‌های دیگر مانند فنی‌حرفه‌ای واگذار شود. تکلیف اعضای هیأت علمی، کارکنان و همچنین دانشگاه‌هایی که در بعضی از شهرستان‌ها خود یک دانشگاه موفق از هر لحاظ هستند نیز مشخص نشده است.
وی گفت: معاونت آموزشی وزارت علوم معتقد است که دانشگاه پیام نور باید در ۳۱ استان واحد داشته باشد ما نیز با این موضوع مشکلی نداریم و ایرادی ندارد، ما ۳۱ پیام نور استانی را در خود استان‌ها داشته باشیم، اما باید دانشجو بتواند، در آن شهرستان‌ها، در محل شهر خود با نام دانشگاه پیام نور تحصیل کند و از نظام آموزشی مختلفی که دانشگاه دارد، استفاده کند.

 

 

 
امتیاز دهی