اخبار برگزیده
1396/2/16 شنبه
سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان: در اسلام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد

.

 

سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان  گفت: در اسلام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد، مبحث اخلاق در آموزش ما بسیار پر اهمیت است

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر عبدالکریم قائدی سرپرست دانشگاه  دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در نشست نکوداشت مقام معلم  که با حضور اساتید و مربیان فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در مجتمع فرهنگی ورزشی پاس برگزار شد، گفت: معلمی شغل انبیاست و معلم راهنمای خوبی ها،نیکی ها، هدایتگر و بیدار کننده است.

 دکتر قائدی با بیان اینکه حوزه معلمی و تعلیم و تربیت یک جایگاه ویژه ای در وضع فعلی جامعه ما دارد افزود: اسلام برای تعلیم و تربیت اهمیّت خاصّی قائل است چنانچه هر جا سخن از ارسال رسولان به میان می آید، تعلیم و تربیت و تزکیه برنامه اصلی آنان قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: در کشور ایران حدود 13 ملیون دانش آموز و نزدیک به یک میلیون معلم در بخش ابتدایی و متوسطه داریم و اگر دانشگاه ها هم به این آمارها اضافه کنیم، می بینیم یک جمعیت بسیار وسیعی داریم که شاید بشود گفت بیش از یک چهارم جمعیت کشور است.

قائدی اضافه کرد: تمام کشور به نوعی درگیر موضوع آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت زندگی انسان ها است.

وی افزود: در اسلام تعلیم و تربیت جایگاه وسیعی دارد، مبحث اخلاق در آموزش ما بسیار پر اهمیت است و از طرفی دیگر در تربیت اسلامی نقش و رسالت معلم منحصر به فرد است.

سرپرست دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان هرمزگان از نظر امنیت جز پنجمین استان های کشور است که جای مباحات دارد و ما به وجود تک تک شما عزیزان نیروی انتظامی افتخار می کنیم.

 

قائدی در پایان مراسم افزود: شهید مطهری دارای خصوصیات والایی داشتند، از جمله این که در همه صحنه های عملی و نظری حضور فعال داشت و
این روز را به همه معلمان خوبمان تبریک می گویم و امیدوارم زندگی با عزت و آسوده ای داشته باشند

  


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر