اخبار برگزیده
1397/2/30 یکشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس خبر داد

.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، دکتر محمد خیری رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان به همراه دکتر آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس، دکتر مصدقی رییس پیام نور بندرعباس، دکتر دانشور معاون مرکز با دکتر صمد حمزه ئی رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس دیدار و گفتگو کردند.

دکتر خیری در این دیدار از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور و مرکز اقیانوس شناسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت:دانشگاه پیام نور از نیروهای علمی توانمند برخوردار است که می توان در زمینه های تخصصی و مشترک با این پژوهشگاه به فعالیت های تحقیقاتی پرداخت.

در ادامه دکتر صمد حمزه ئی رئیس جدید مرکز اقیانوس شناسی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: این مرکز از ظرفیت ملی برخوردار می باشد و در ارتقای اقیانوس شناسی از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد.

دکتر حمزه ئی به ظرفیت کاوشگر خلیج فارس اشاره کرد و افزود:این کاوشگر دارای آزمایشگاه های مجهز و تجهیزات اندازه گیری پیشرفته در زمینه های مختلف می باشد که در دنیا بی نظیر است و دانشگاه پیام نور نیز با انعقاد این تفاهم نامه می تواند از این ظرفیت و پتانسیل جهت فعالیت های علمی و تحقیقاتی استفاده نماید.

در ادامه دکتر آبتین امیری عضو شورای شهر بندرعباس به تهدیدهای زیست محیطی خلیج فارس پرداخت و افزود: متاسفانه با فعالیت های انسانی و تخریب اکوسیستم های طبیعی، آلودگی محیط زیست بسیار حاد و دوچندان شده است.

دکتر امیری حفاظت از محیط زیست را رکن اصلی توسعه پایدار دانست و افزود: تخریب اکوسیستم دریایی در کوتاه ترین مدت زمان صورت می گیرد ولی برای بازسازی و احیای آن زمان بسیار طولانی نیاز، می باشد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر