آموزش
1397/4/2 شنبه
بازدید از از کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس

.

رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان به همراه جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاهپیام نور هرمزگان از کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی ، محمد خیری رئیس دانشگاه پیام نور هرمزگان به همراه روئسا و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان از کشتی تحقیقاتی کاوشگر خلیج فارس بازدید کردند.
دکتر خیری در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته در آینده تفاهم نامهی بین دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه اقیانوس شناسی منعقد می شود و در این راستا اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان می توانند از ظرفیت علمی و تحقیقاتی این پژوهشگاه استفاده کنند.
وی تصریح کرد: این کاوشگر دارای آزمایشگاه های پیشرفته و دقیق مجهز می باشد که برای استفاده دانشجویان و نیروهای علمی بسیار مفید می باشد.
در ادامه ی این بازدید دکتر صمد حمزه ئی سرپرست مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس گفت: کاوشگر خلیج فارس با طول ۵۰ و عرض ۱۰ متر تنها کشتی تحقیقاتی اقیانوسی کشور است که به دست متخصصان و طراحان داخلی ساخته شد و در دی ماه سال گذشته اولین گشت تحقیقاتی خود را با موفقیت به انجام رساند.
وی اظهار داشت: این کشتی مجهز به جدیدترین و به روزترین ابزارهای پایش و اندازه گیری دریایی است که می تواند نمونه های فیزیکی، شیمیایی، زیستی و زمین شناسی از آب و رسوب را از اعماق تا ۳ هزار متر را از اعماق دریاها و اقیانوسها بیرون آورده و برای تحقیقات در اختیار محققین کشور قرار دهد.
سرپرست اقیانوس شناسی خلیج فارس تصریح کرد: برای بهره مندی از عواید و ثروتهای فراوان دریاها، اقیانوسها و آبهای آزاد بین المللی باید در ابتدا شناخت تخصصی و علمی از آنها داشته باشیم و راههای بهرمندی از آنها را بدانیم.
با حضور این کشتی تحقیقاتی در آبهای سرزمینی و بین‌المللی کشور ایران هم به دارندگان و سازندگان کشتی های تحقیقاتی دریایی پیوسته است.
حمزه ئی خاطر نشان کرد: امیدواریم با ساخت چندین کشتی تحقیقاتی دیگر ناوگان تحقیقاتی کشور در آبهای بین المللی فعال گردد و در اقیانوسها و آبهای دور نیز فعالیت علمی و پژوهشی انجام دهد.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر