فرهنگی
1396/2/9 شنبه
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس:

.

 

تاثیر تمرین و ورزش در آب بر افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اتیسم بسیار می باشد

خانم دکتر لیلا قربانی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس و تیم روان شناسی برای اولین بار توانستند تمرینات ورزشی در آب ویژه سالمندان را در ایران و خاورمیانه ثبت و طرح خود را اجرایی کنند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور، خانم دکتر قربانی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان با بیان اینکه اتیسم نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی یا کلامی غیر طبیعی مشخص می شود، افزود: در این افراد حرکات تکراری مانند دست زدن یا پریدن، پاسخ های غیر معمول به افراد دادن، دل بستگی به اشیاء و یا مقاومت در مقابل تغیر نیز دیده می شود که ممکن است در حواس پنجگانه حساسیت های غیر معمول دیده شود.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس تصریح کرد: تاثیر تمرین و ورزش در آب بر افزایش کیفیت زندگی کودکان مبتلا به اتیسم بسیار می باشد.

 خانم دکتر قربانی با اشاره به تاثیر تمرین های ویژه  ورزش در آب بر بیماران اظهار داشت: باعث بهبود عملکرد ادراکی حرکتی، کاهش استرس، افزایش تمرکز و بهبود عملکرد عصبی حس لامسه خواهد شد.

وی افزود: این ورزش برای سالمندان، کسانی که آلزایمر و اختلال ذهنی، اتیسم، پیش فعالی، کم توانی ذهنی دارند می تواند کمک شایانی به این افراد نماید.

وی در ادامه افزود: فشار آب باعث آرامش کودک اتیسم می شود و دمای آب گرم نیز یک محیط یادگیری مطلوب را فراهم می کند.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر